مقالات وب سایت

چطورمبل راحتی دورنگ را با دکوراسیون منزل تان هماهنگ کنید؟

مبل راحتی دو رنگ یکی از ایده های جدید برای استفاده در اتاق هایی با فضای نشیمن کوچک است که توسط بسیاری از خانوده ها با سلیقه های متفاوت به کار گرفته می شود تابا ترکیب رنگ های هماهنگ با دکوراسیون، منزل خود را دلنشین و جذاب کنند. در ادامه به بررسی کامل این نوع از مبلمان، ترکیب آن ها و مزایای آن ها خواهیم پرداخت.

بهترین نوع مبلمان دو رنگ

 همان گونه که اطلاع داریدمبلمان کلاسیک و استیل برای این کار مناسب نیستند و بهتر است برای استفاده از مبلمان به صورت دو رنگ از انواع دیگر مبلمان که دارای مدل ها و تنوع بیشتری هستند و راحت تر می توان این ایده را بر بروی آن ها پیاده کرد، استفاده شود.

از مناسب ترین انواع مبلمان برای طرح دورنگ می توان موارد زیر را نام برد:

مبل ال

مبل ال یکی از بهترین مبل ها در دکوراسیون های کوچک و بزرگ است که به شکل دو رنگ نیز یافت می شود، استفاده ازمبلمان ال دو رنگ یکی از بهترین چیدمان ها برای خانه ها با فضای های کوچک و بزرگ است.

مبل ال به دلیل ظراف و زیبایی خاصی که دارای طرفداران زیادی در بسیاری از کشور های جهان است و به سادگی در خانه هایی با متراژ کوچک قابل استفاده است.

از آنجایی که این مبل‌ها بیشتر در فضاهای کوچک استفاده می‌شود،بهتر است رنگ آن ها روشن باشد تا فضای خانه را دلباز تر و بزرگ تر نشان دهند. برای مثال ترکیب مبل های ال شکل به رنگ زرد و طوسی،سفید و صورتی و… از ترکیبات پرطرفدار است.

مبل راحتی طرح دار

شما می توانید برای مبل راحتی دو رنگ در منزل خود؛ از سرویس مبل راحتی دو رنگ ساده؛ مثلا رنگ بنفش در کنار یک مبل تک نفره طرح دار که در آن نیز از رنگ بنفش استفاده شده است، سود ببرید.

بهترین ترکیب های رنگ برای مبل راحتی

انتخاب رنگ مبل راحتی دو رنگ برای منزل خود بستگی به سلیقه وعلاقه شما دارد و اکثر ما معمولا قبل از در نظر گرفتن مد های جدید رنگ مورد علاقه خود را در نظر می گیریم بنابراین شما نیز اول به این فکر کنید که چه ترکیب رنگ هایی را دوست دارید وبعد به فکر مد باشید؛ به هر حال در زیر به معرفی چند مورد از بهترین ترکیب های رنگ برای مبلمان دو رنگ می پردازیم.

1-  ترکیب رنگ زرد و طوسی

ترکیب رنگ زرد وطوسی یکی از بهترین ترکیب های رنگ برای مبل راحتی دو رنگ است که مورد علاقه بسیاری از ما است بنابراین برای به کار گیری این دو رنگ می توان کاناپه را به رنگ طوسی و مبل های تک را به رنگ زرد انتخاب کنید و نیز بر روی کاناپه طوسی کوسن های زرد و بر روی کاناپه زرد کوسن های طوسی را قرار دهید بدین گونه یکی از بهترین ترکیب رنگ ها را خواهید داشت.

2- ترکیب رنگ کرم و رنگ های دیگر

از آنجا که رنگ کرم با تمام رنگ ها همخوانی دارد و یک رنگ خنثی می باشد می توانید این رنگ جذاب وساده را با رنگ های مختلف برای مبل راحتی دو رنگ در خانه خود ترکیب کنید که از بهترین رنگ ها برای ترکیب با این رنگ؛ رنگ لیمو، رنگ نارنجی، رنگ سبز کاهویی و… هستند که با ترکیب شدن با این رنگ بسیار جذاب می شوند.

3- ترکیب آبی تیره و صورتی

ترکیب رنگ آبی تیره در کنار رنگ صورتی؛ به خصوص صورتی با طیف روشن تصویر بسیار فوق العاده ای ایجاد می کند. به عنوان مثال آبی تیره در کنار رنگ سرخابی که از خانوده صورتی روشن است یک انتخاب ویژه خواهد بود.

4- ترکیب رنگ خردلی و آبی کله غازی

رنگ خردلی که مورد علاقه بعضی از افراد برای ترکیب مبلمان است؛ رنگ های، سبز، زرشکی و بنفش ترکیب های جذابی در انواع مبل راحتی دو رنگ ایجاد می کند.  ترکیب این رنگ با رنگ آبی کله غازی نیز یک رنگ ایده آل خواهد شد که برای ترکیب این دو رنگ می توانید از مدل های طرح دار نیز استفاده کنید.

مزیت های استفاده از مبل راحتی دورنگ

استفاده از مبل راحتی دو رنگ دارای مزیت های بسیاری است که در اینجا به چند مورد می پردازیم.

  • این نوع مبلمان، در فضا تنوع ایجاد می کند و جذابیت چیدمان منزل را چند برابر می کند.
  •  از از دیگر نکات مثبت، این است که آن را می توان در سبک های مختلف دکوراسیون به کار برد.
  • همچنین می توانید با انتخاب رنگ های شاد، انرژی فضای خانه خود را چند برابر کنید.
  • از مزیت های دیگر استفاده از مبل راحتی دو رنگ به خصوص با انتخاب رنگ سفید و یکی دیگر از انواع رنگ ها؛ این است که می توانید جلوه دکوراسیون را بیشتر کنید و به بزرگ تر دیده شدن آن کمک نمایید.
  • این نوع مبلمان بهترین و ایده آل ترین انتخاب برای کسانی است که سخت پسند هستند و نمی توانند به راحتی رنگ مد نظر خود را انتخاب نمایند؛ زیرا با انتخاب این مبل ها می توان دو یا چند رنگ متفاوت را استفاده کرد.
  • از دیگر مزیت های این نوع مبل،این است که در فضا تنوع ایجاد می کنند و ترکیب رنگی گوناگونی می توان برای آن در نظر گرفت.
  • زیبایی مبلمان دو رنگ به دوست داران رنگ های شاد و شیک کمک می کند تا برای طراحی دکوراسیون خانه هایشان از این نوع مبلمان استفاده نمایند.
  • این نوع مبلمان به افراد با سلیقه های مختلف کمک می کند تا طراحی و دکوراسیون مورد علاقه خود را داشته باشند.
  • مبل راحتی دو رنگ تنوع رنگ را در خانه زیاد می کند و امکان ایجاد تغییرات در خانه را افزایش بیشتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *