مقالات وب سایت

همه چیز در مورد مبل نئوکلاسیک

مبل نئوکلاسیک یکی از انواع سبک های مبلمان است که امروزه در کشور های مختلف از جمله کشور ما ایران مورد استفاده قرار می گیرد و از پر طرفدار ترین مبلمان در بین مردم جهان است که منشا آن نیز به کشور های اروپایی بر می گردد اما به علت طرح جالب و سبک خاص خود، هم اکنون در کشور های آسیایی نیز با استقبال خوبی روبرو شده است.

برای آشنایی بیشتر با این سبک مبلمان تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مبل نئوکلاسیک چیست؟

مبل نئوکلاسیک مبلی است که در طراحی آن از سبک مبلمان مدرن و مبلمان کلاسیک استفاده شده است زیرا بعضی از اوقات بسیاری از ما نه سبک مدرن را انتخاب می کنیم و نه سبک کلاسیک را؛ پس تولید کنندگان مبل با تولید این نوع از مبلمان در صدد آن بر آمدند که این مشکل را در انتخاب مبلمان حل نمایند و این نوع مبل را تولید کردند. لازم به ذکر است که نام دیگر این سبک، در مبل و دکوراسیون داخلی آوانگارد است.

تاریخچه

تاریخچه سبک نئوکلاسیک که یکی از سبک های قدیمی تولید مبلمان است و هم اکنون نیز محبوبیت خود را حفظ کرده به ابتدای قرن ۱۸ میلادی بر می گردد که در کشور هایی نظیر فرانسه، انگلستان، آمریکا، اسکاندیناوی، آلمان، ایتالیا و روسیه رایج و کم کم به یک سبک بین المللی تبدیل شد. ولی ریشه ی آن به دوران رنسانس روم و یونان باستان بازمی گردد و هم اکنون مورد پسند بسیاری از مردم جهان از جمله بیشتر ایرانیان است.

ویژگی ها

این مبلمان دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله موارد زیر هستند:

  • بیشتر این مبلمان دارای شکل های هندسی از جمله شکل مستطیلی شکل هستند که در ابتدا در فرانسه نیز به همین شکل تولید می شدند.
  • می توان بر روی آن ها کندکاری هایی با طرح های مختلف را مشاهده کرد که به سبک کلاسیک انجام می شود.
  • می توان به آن ها ویژگی های مینیمال را افزود تا به طراحی مدرن نزدیک شود.
  • هیچ محدودیتی در استفاده از مواد مورد استفاده در این مبل وجود ندارد.
  • در این مبلمان از رنگ های خیره کننده و شاد از جمله رنگ قرمز، رنگ سبز، رنگ بنفش و… استفاده می شود.
  • در انتخاب جنس پارچه آن ها دقت بسیاری می شود و از بهترین و مرغوب ترین جنس ها در آن ها به کار رفته است.
  • جنس پارچه های این سبک مبل بیشتر از جنس پارچه مخمل است که حالت لطیفی دارد و به هنگام نشستن بر روی آن، احساس آرامش خاصی در شخص ایجاد می شود.

تفاوت مبل نئوکلاسیک با مبل های کلاسیک

مبل نئوکلاسیک تا حدودی می تواند ترکیبی از مبلمان سبک کلاسیک سنتی باشد. با این تفاوت که این سبک در رنگ های گوناگون خود را نشان می‌دهد، اما مبلمان کلاسیک معمولا دارای رنگ های قهوه ای و کرم هستند. همچنین سبک آوانگارد نسبت به مبلمان کلاسیک لطیف تر و خالص تر است و نیز هیچ محدودیتی در استفاده از مواد تزئینی در آن وجود نداد. البته طراحی مبل آوانگارد از اصول خاصی تبعیت می کند و باید به نحوی باشد که تعادل بین طراحی مدرن و کلاسیک در آن حفظ شود.

در مبلمان نئوکلاسیک و سبک طراحی داخلی که ناشی از مطالعه بقایای کلاسیک است ، تأکید زیادی بر فرم وجود دارد. خطوط مستقیم که به طور منطقی مرتب شده اند ، جای منحنی ها و جلوی مبلمان روکوکو را می گیرند. تزئینات گاهی اوقات بسیار ظریف و دقیق است.

مبلمان نئوکلاسیک از عناصر کلاسیک از یونان باستان و روم الهام گرفته شده است و بر اساس اشکال هندسی اساسی ساخته شده بودند که دارای خطوط مستقیم زیادی بودند و ترکیبات کاملاً متقارن بودند. پایه های مبلمان مستقیم ، گرد یا مستطیل شکل بودند و اغلب دارای شیارهای عمودی زیادی بودند ، شبیه ستون های باستانی.

استفاده از مبل نئوکلاسیک در دکوراسیون منزل

سبک خاص و منحصر به فرد مبل نئوکلاسیک این فرصت را به شما می دهد که از آن در فضاهای مختلف منزل تان استفاده کنید. به سبب سبک کلاسیکی که در طراحی آن به کار می رود، چیدمان این نوع مبل در اتاق پذیرایی جلوه زیبایی دارد و با توجه به ویژگی های مدرنی که در طراحی آن ترکیب شده حتی می توان به عنوان مبل جلوی تلویزیون و در اتاق نشیمن نیز از آن استفاده کرد.

برای استفاده بهینه از مبل آوانگارد در دکوراسیون منزل بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

1- در فضای نشیمن

به هنگام استفاده از این مبل در فضای اتاق نشیمن بهتر است که از مبل های تک رنگ و بدون طرح استفاده شود تا جذابیت بیشتری داشته باشد اما می توانید برای کوسن های این مبل ها از پارچه های طرح دار نیز استفاده کنید.

2- استفاده در اتاق خواب

این مبل ها در اتاق خواب نیز استفاده می شوند و می توان با مبل های تک رنگ و ساده آن ها را ست کردو نیز می توانید با پرده های رنگی اتاق خواب و بالش های طرح دار آن ها را ست کنید.

بهترین رنگ ها برای مبل نئوکلاسیک

در حال حاضر سه رنگ مبل آوانگارد جدید وارد بازار شده اند که شامل رنگ های تند، رنگ های ملایم و رنگ های خنثی هستند که می توانید در اتاق نشیمن و پذیرایی و همچنین اتاق خواب از آن ها استفاده کنید.

برای مبل آوانگارد معمولا از رنگ های خنثی از جمله رنگ کرم، رنگ بژ، طوسی، نسکافه ای، و سفید استفاده می شود. البته این بدین معنا نیست که فقط از این رنگ ها استفاده شود بلکه می توانید در کنار آن ها از رنگ های دیگری مانندآبی، سبز و حتی قرمز نیز استفاده کنید و بهتر است که از این رنگ ها برای کاناپه های تکی استفاده شود.

نکاتی برای انتخاب رنگ مبل نئوکلاسیک

برای انتخاب مبل آوانگارد با توجه به فضای مورد استفاده باید موارد زیر را در نظر بگیرم:

  • انتخاب مبل با پارچه ساده برای فضای کوچک که می توانید در کنار آن ها از کوسن گلدار نیز استفاده کنید
  • انتخاب مبل با پارچه های گلدار برای فضای بزرگ و باز
  • اما به طور کلی اگر از پارچه یک دست و ساده در ترکیب مبلمانتان استفاده کنید علاوه بر اینکه همیشه روی مد هستید، و میتوانید برای هر فضایی استفاده کنید.

قیمت مبل نئوکلاسیک

قیمت مبل آوانگارد وابسته به موارد زیر است:

  • ظرافت طراحی
  • مرغوبیت پارچه
  • خلاقیت در طراحی مبل
  • تولید شده توسط شرکت داخلی یا خارجی
  • استفاده از یک نوع چوب یا چوب های ترکیبی

برای خرید مبل نئوکلاسیک با قیمت مناسب می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر بازدید کرده و با مشاهده تصاویر مرتبط با آن مبل مورد نظر خود را خریداری کنید .در فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان، امکان خرید انواع مبل با قیمت مناسب وجود دارد معمولا این فروشگاه ها تمامی محصولات خود را مستقیما از تولید کننده به فروش می رسانند و شما می توانید با هزینه بسیار پایین تری نسبت به فروشگاه های حضوری اقدام به خرید مبلمان کنید.

گروه مبل آنلاین با تضمین کیفیت و تضمین قیمت همراه همیشگی شما میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *