مقالات وب سایت

ویژگی های مبل راحتی پایه چوبی

جنس پایه مبل راحتی در اصل مهم ترین نکته ای است که باید به هنگام انتخاب آن ها مورد توجه قرار گیرد و یکی از بهترین مبل ها؛ مبل راحتی پایه چوبی است که البته در بیشتر مواقع بخاطر جلب توجه نکردن و چشمگیر نبودن آن توسط مشتریان نادیده گرفته می شود. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که مبلمان از جنس چوب بسیار سبک تر و در موارد دیگری مناسب تر از مبل هایی با پایه فلزی است که در ادامه مقاله بیشتر به بررسی این نوع مبل ها خواهیم پرداخت.

بهترین چوب برای مبل راحتی

برای ساختن قسمت های مختلف یک مبل از انواع مختلفی چوب استفاده می شود که هرکدام مزایای منحصر به فردی دارند و با توجه به دوام و سبکی و عوامل مختلف دیگری روی قیمت مبل تولیدی نیز موثرند.

بهترین چوب برای تولید مبلمان پایه چوبی یکی چوب راش است که بسیار سبک و مرغوب بوده و از بهترین چوب ها برای قسمت های مختلف انواع مبلمان می باشد و یکی هم چوب گردو است که دارای استحکام زیادی است و نیز رنگ آن بسیار زیبا و دلنشین می باشد.

دلایل انتخاب مبل راحتی پایه چوبی

 پایه مبل مهم ترین بخش مبلمان است و انتخاب مبلمان با پایه چوب نیز یکی از بهترین انتخاب ها است که بخاطر محکم بودن و طول عمری که دارد نسبت به انواع دیگر مبل طرفداران زیادی در بین مردم جهان دارد.

پایه های از جنس چوب مبل در طرح، مدل، رنگ و کیفیت های مختلفی تولید شده و دسترسی به آن آسان است بنابراین افرادی زیادی مبل هایی با این نوع پایه را انتخاب می کنند.

تولید فراوان مبلمان راحتی در طرح ها و رنگ های مختلف باعث می شود که خریدار و مصرف کننده انتخاب های متعددی را داشته باشد تا با توجه به سلیقه و مبلغ دلخواه، مبل راحتی پایه چوبی مدنظر خود را انتخاب کند. برای بررسی دقیق تر پایه مبل های چوبی باید مواردی مثل کیفیت، نوع، کاربرد و … را در نظر داشت تا بتوان بهترین مبلمان با پایه های از جنس چوب را به منزل خود برد.

ویژگی های مبل راحتی پایه چوبی

همان گونه که می دانید پایه های مبل راحتی از نظر جنس معمولا چوبی راش، روس و یا فلزی هستند که معمولا به صورت یک برش از چوب به شکل مستطیل بلند در امتداد قسمت پایین مبل وصل می شوند که می توان گفت مستطیلی بودن پایه ها از ویژگی های اصلی این نوع مبلمان می باشد ومخصوص آن ها است.

 از دیگر ویژگی های مبلمان با پایه از جنس چوب می توان به مواردی از جمله رنگ های مختلف، طرح های متنوع، کیفیت عالی و جابه جایی آسان به دلیل سبک بودن اشاره کرد، همچنین پایه هایی که از جنس چوب هستند دارای استحکام کافی در برابر تحمل وزن مبل و اشخاص می باشند.

مزایا

یکی از مزیت های مبل راحتی با پایه از جنس چوب این است که به هنگام خراب شدن و پوسیدگی این پایه ها؛ نیاز نیست که مبل را حتما دور انداخت و یا به طور کامل آن را تعویض کرد زیرا این پایه ها به راحتی از مبل جدا می شوند که در این صورت می توان آن ها را به کارگاه های تعمیراتی مبل برد و تعمیر کرد. همچنین می توان به کلی این پایه ها را  تعویض کرد و پایه های نو و جدید برای آن ها گذاشت.

نکات مهم در خرید مبل راحتی

برای خرید مبل راحتی لازم است که به نکات زیر توجه کنید

1- تناسب

برای خرید مبلمان پایه چوبی لازم است مبلی را انتخاب کنید که اندازه و شکل آن با فضای اتاق نشیمن شما تناسب داشته باشد و با توجه به بزرگی و کوچکی اتاق انتخاب شود و رنگ پایه های از جنس چوب آن متناسب با  دیگر وسایل اتاق باشد.

2- کاربرد

از دیگر نکات به هنگام خرید مبلمان پایه چوبی مانند نکات مرتبط به خرید مبل راحتی دو رنگ کاربرد آن است به عنوان مثال برای مبل راحتی جلوی تلویزیون،بهترین انتخاب مبلمان پایه L شکل و uشکل هستند زیرا این مبل ها دارای پایه از جنس چوب و مناسب برای تماشای فیلم مورد علاقه شما هستند.

3- انتخاب بدنه مقاوم

از دیگر نکات به هنگام خرید مبل راحتی، انتخاب یک مبل با بدنه مناسب است که بهتر است که بدنه این مبل ها نیز مانند پایه های آن ها از چوب باشد تا پایه چوبی توانایی تحمل بدنه را داشته باشد و زود خراب نشود.

4- شکل دسته

وقتی به خرید مبل های با پایه از جنس چوب می روید سعی کنید شکل دسته این مبل ها و نیز جنس و رنگ آن ها متناسب با دیگر بخش های این مبل به خصوص پایه های چوبی آن باشد تا در عین سادگی دارای ظاهری شیک باشد.

5- پارچه مبل راحتی پایه چوبی

پارچه مبلمان نیز یکی از مواردی است که به هنگام خرید مبل راحتی با این نوع پایه مورد توجه قرار می گیرد و بهتر است که پارچه به کار رفته در آن دارای تناسب کافی با پایه های آن از نظر رنگ و دیگر موارد باشد.

6- رنگ

برای خرید انواع مبلمان مانند خرید مبل نئوکلاسیک رنگی که انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است و بهتر است که این رنگ با دکوراسیون کلی منزل شما همخوانی لازم را داشته باشد و نیز قسمتهای مختلف آن با پایه های چوبی آن هماهنگ باشند.

7- جنس

اگر شما قصد خرید مبل راحتی با پایه های از جنس چوب را دارید توصیه می کنم که به هنگام خرید آن به جنس قسمت های مختلف آن؛ از جمله قسمت نشیمن و دسته ها و پایه های آن توجه کنید که از جنسی با کیفیت بالا برخوردار باشند

معایب مبل راحتی پایه چوبی

مبلمان پایه چوبی به دلیل ظرافت پایه های آن ممکن است در جابه جایی ها دچار رنگ پریدگی و حتی شکستگی شوند. همچنین عمر این نوع مبل ها در مقایسه با مبل های دارای پایه فلزی کمتر است اما بسیار با ارزش تر از مبلمان پایه استیل هستند و همچنین نیز تنوع رنگ در پایه آن ها معمولا بالاتر است.

البته نکته قابل ذکر اینجاست که هر کارخونه ای نمیتواند تنوع رنگ در پایه های مبل بدهد. اما گروه کارخانجات مبل آنلاین امکان سفارش با رنگ دلخواه را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *