مقالات وب سایت

طراحی اتاق خواب با سرویس خواب فرانسوی

طراحی اتاق خواب با سرویس خواب فرانسوی معمولا با دو سبک مدرن و کلاسیک انجام شده و زیبایی بصری اتاق خواب را با شکوه و خاص نشان می‌دهد. برای طراحی اتاق خواب با این سبک باید نهایت دقت به جزئیات انجام شود. زیرا توجه به جزئیات از مهم‌ترین نکاتی است در هر نوع چیدمان و دکوراسیونی، هارمونی مورد نیاز را ایجاد می کند.

نکات مهم در طراحی اتاق خواب با سرویس خواب فرانسوی

نکته مهمی که باید در طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی به آن توجه داشت، رنگ اتاق خواب‌ و استفاده از سرویس جنس چوب است.

هارمونی با رنگ دیوار و سایر لوازم اتاق خواب

. اتاق خواب‌های فرانسوی معمولا رنگی پژ و یا طلایی دارند. این نشانه معماری بیزانس و سلطنتی است. فضای لوکس و شیکی که این رنگ به وجود می‌آورد با ترکیب سرویس خواب فرانسوی می‌تواند شکوه و جلوه خاصی را به نمایش بگذارد.

اگر چنین رنگ‌هایی با سلیقه شما جور در نمی‌آید بهتر است از جایگزین رنگ‌های آبی روشن، آبی آسمانی، سبز روشن یا سبز یشمی استفاده کنید. با استفاده از این رنگ‌ها ارتباط قوی با طبیعت در فضای داخلی اتاق ایجاد کرده اید.

انتخاب سرویس خواب فرانسوی باید متناسب با رنگ‌های دیوار اتاق خواب باشد. طراحی این سرویس خواب ترکیبی از سبک روستیک، کلاسیک و سلطنتی است. عمدتا مبلمان‌ها و سرویس خواب فرانسوی دارای رنگ‌آمیزی و طراحی کلاسیک هستند و نوع مدرن آن نیز طراحی خنثی و بسیار ساده‌ای دارند.

در سبک کلاسیک، سرویس خواب فرانسوی دارای عناصر حکاکی شده و ترکیبی از رنگ‌های بژ، طلایی، قهوه‌ای سوخته بوده که جلوه سلطنتی را به نمایش می‌گذارد تا فضا را بسیار لوکس و جذاب کند. اما در سبک مدرن سرویس خواب فرانسوی ترکیبی ساده و با رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، طوسی، آبی روشن است و زیبایی را چند برابر کرده و توانسته آن آرمش و پیوند با طبیعت را به خوبی نشان دهد.

رنگ‌آمیزی و بازی رنگی که در سرویس خواب فرانسوی و دیوار‌های آن وجود دارد معمولا ترکیبی از رنگ‌های روشن و خنثی بوده تا با رنگ‌های مکمل تیره بتواند هارمونی مناسبی را ایجاد کند.

استفاده از سرویس های چوبی برای طراحی دکوراسیون فرانسوی

از دیگر مشخصه‌های اصلی طراحی فرانسوی اتاق خواب استفاده از چوب است. سرویس خواب فرانسوی از چوب‌های گردو، راش، بلوط، توسکا و… تولید شده و هیچگاه در این طراحی از متریال دیگر مانند فلز، پلاستیک یا پی وی سی استفاده نمی‌شود. زیرا اصالت مهم‌ترین رکنی است که باید در این طراحی در نظر گرفته شود.

چوب یکی از مصالح پر استفاده در سرویس خواب فرانسوی و طراحی داخلی اتاق‌های فرانسوی است. تمامی وسایل اعم از مبلمان، میز تحریر، میز آرایش، تخت خواب، میز کنسول، و. . باید از چوب تولید شده باشند.

انواع طراحی سرویس خواب فرانسوی

سرویس خواب فرانسوی در دو نوع کلاسیک و مدرن تولید می‌شوند که هر کدام از این طرح‌ها، ویژگی‌ها و نکات مخصوص به خود را دارند که در چیدمان اتاق خواب باید به آن توجه لازم را داشت.

•          سبک مدرن در طراحی سرویس خواب فرانسوی

دکوراسیون مدرن فرانسوی به دکوراسیون پاریسی نیز مشهور است. این دکوراسیون سبکی ساده و بسیار شیکی داشته و بین نوجوانان و جوانان بسیار محبوب می‌باشد. از ویژگی‌های بارز این دکوراسیون دیوار‌های صیقلی و براق است. این دوار‌ها با تابلو‌های مدرن به رنگ‌های کرمی، مشکی، سفید تزئین شده و سادگی در آن موج میزند.

در این دکوراسیون سعی در استفاده از پارچه‌های ساده مخمل و با ساتن و حریر است. زیرا مهم‌ترین ویژگی که دکوراسوین‌های فرانسوی دارد تجمل است و در سبک مدرن کمی این تجمل نیز حفظ شده است.

طراحی سرویس خواب فرانسوی در سبک مدرن کاملا با سبک کلاسیک آن متفاوت است. در این طراحی از متریال‌های فاز و چوب نیز استفاده شده و دیگر خبر از آن منبت کاری‌ها و حکاکی‌های برجسته نیست. همه چیز در این سبک با سادگی جریان شده و تخت و دیگر وسایل اتاق خواب طراحی کاملا ساده‌ای دارند.

معمولا از ساعت‌های بزرگ گرد، قفسه و میز‌های فلزی براق، میز آرایش کوچک با اینه گرد در این سبک استفاده می‌شود. سبک پاریسی برای دختران جوان بسیار ایده آل است.

•          سبک کلاسیک در طراحی سرویس خواب فرانسوی

همانطور که از نام این سبک پیدا است وجود تجمل، شلوغی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در طراحی آن توجه لازم را داشت. در این سبک رنگ‌های گذم مانند قهوه‌ای و طلایی به شدت استفاده شده و هماهنگی بین اجزا از مهم‌ترین نکات آن است.

در این دکوراسیون شما می‌توانید هر چه که بخواهید را بگذارید و نیازی به نگرانی بابت این که آیا به سبک شما می‌آید یا خیر نباشید. زیرا وسایل قدیمی مهم‌ترین ویژگی این سبک است. نوری که بر روی اشیاه میخورد دومین نکته‌ای است که باید در این سبک به آن توجه داشت. بارش نور بر روی اشیا باید به گونه‌ای منحصر به فرد باشد. زیرا سبک فرانسوی به دنبال نور زیاد بوده تا بتواند به خوبی جلوه کند.

تمامی متریال‌های استفاده شده در سرویس خواب فرانسوی مانند سرویس مبلمان فرانسوی از جنس چوب است. منبت کاری‌های آن زیاد و معمولا رنگ‌هایی طلایی در آن کاربرد دارد. پارچه‌ای در این سبک استفاده می‌شود طرح‌های گل دار با ترکیبی از پارچه‌های ساده است. تور و حریر در طراحی پرده‌های اتاق خواب فرانسوی بسیار استفاده شده و پرده‌های آن از ترکیبی مخمل و حریر هستند.

سخن پایانی

طراحی اتاق خواب با سرویس خواب فرانسوی یکی از زیبا‌ترین دکوراسیون‌هایی است که با هر سلیقه‌ای سازگار می‌باشد. این طراحی معمولا در دو سبک مجزا مدرن و کلاسیک انجام می‌شود.

در هر دو سبک عنصر اصلی یعنی تجملات وجود دارد اما در سلک مدرن این تجملات آمیخته از سادگی و در سبک کلاسیک آمیخته از شکوه است. در سبک کلاسیک استفاده زیادی از چوب شده ولی در سبک مدرن متریال فلز و چوب مکمل یک دیگر می‌شوند.

سرویس خواب فرانسوی در سبک کلاسیک دارای منبت کاری و حکاکی زیادی رو به رو بوده ولی در سبک مدرن این منبت کاری وجود نداشته و همه چیز با سادگی تمام در جریان است. مخاطب سبکمدرن نوجوانان و جوانان هستند اما مخاطب سبک کلاسیک معمولا افراد متاهل و کمی سن بالا می‌باشند.

البته این انتخاب بستگی به سلیقه افراد دارد و هر فردی قادر است بر اساس روحیه خود هرچیزی که میخواهد را انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *